Inspiration

Ökar Homestyling värdet på min bostad?

By 8 juli, 2019 No Comments

Homestyling av din bostad vid en försäljning kan komma att bli en mycket lönsam investering du ej vill gå miste om. Denna lägenheten stylades av oss på Svenskt Hem och förmedlades av Alicia Edelman mäkleri. Budgivningen nådde ett eftertraktat resultat med 705 000 kr över utgångspriset. Något som inte är givet i dessa tider.  

Det säger sig självt att om vi gillar något mer kan vi också tänka oss att betala mer för det. Målet med en lyckad styling är att med inredning och detaljer skapa dessa känslor hos spekulanten till att ”vilja ha” och ”känna sig hemma”. Där kommer målgruppen in som är den viktigaste faktorn till en framgångsrik försäljning. Det är oerhört viktigt att se vilken typ av målgrupp som passar för boendet och därefter rikta sig in mot den. Det handlar om att skapa en vision hos spekulanten där de kan föreställa sig ett liv, en framtid och omedelbart få känslan av att vilja bo in sig.

Denna topprenoverade 3 rummare är belägen på Sankt Eriksgatan 99 i hjärtat av vasastan. Vardagsrummet har ett modernt kök i maskulint svart och vi valde att tillföra flera svarta detaljer för att skapa en balans vidare in i rummet. Vi ville ta fram en spänning och dynamik i det maskulina genom att bryta av med feminina skira vita anemoner och rosa digitalis. Pedrera soffbord från Gubi i genomskinligt glas håller det luftigt och blir en cool kontrast mot den kakaobruna soffan i manchestertyg från R.O.O.M. Den handvävda mattan från Bargi har en krämvit bas med mönster som går i en fin dämpad blå ton.
Matbordet i mässing är en favorit designad av Per Söderberg och gifter sig bra med stolen sjuan.  Tillsammans med Copper Bronze Pendant från Tom Dixon blir det väldigt kryddigt och modernt. Tavlan i plexiglas är ett konstverk av den amerikanska fotokonstnären Slim Aarons inköpt på Yellow Korner

I sovrummet har vi bäddat med linnelakan i varma sandiga toner med överkast från Himla. Och vem drömmer inte om frukost på sängen? Det är precis den känslan vi vill förmedla.

I Badrummen har vi använt produkter från Meraki, L:A Bruket och handukar från Himla.

Så hur tänkte vi gällande målgrupp i denna lägenhet? Vi såg tydligt framför oss vem den potentiella köparen skulle kunna vara. De svarta maskulina detaljerna i lägenheten tyder på en yngre/trendig köpare. Just den adressen är väldigt populär, ett kvarter med mycket liv och restauranger och passar ett par mitt uppe i karriären med stort intresse för mode. En fashionista som gillar att äta ute och hitta på saker. Vi ville förstärka Walk in closeten och byggde upp ett rum som man kan hänga i, läsa, slänga kläder på fåtöljen, spegla sig. Här vill man dra på sig kostymen eller festklänningen.

 

Foto: Alicia Edelman Mäkleri Styling: Svenskt Hem

Leave a Reply